Hiszpania

Hiszpania to raj dla naturystów. Jest tam wiele plaż na których można opalać się i kąpać nago. Wiele z nich to plaże mieszane, tzw. c.o. Oznacza to, że najczęściej zaczynają się tekstylne, a potem już jak kto chce, jedni są nago, inni w kostiumach i nikt na nikogo nie patrzy wilkiem. Jedną z piękniejszych plaż hiszpańskich to Es Trenc na Majorce. Długa na kilka kilometrów, z tyłu wydmy, piaszczysta plaża wchodzi w morze płycizną na jakieś 200m. Dla rodzin z dziećmi - rewelacja. Podejście do naturyzmu jest w Hiszpanii bardzo zdrowe, bez sensacji. Można bez problemu wejść do biura hiszpańskiej agencji turystycznej i zapytać o nagie plaże, najprawdopodobniej od razu otrzymamy przygotowaną już wcześniej kserokopię opisów dojazdów do plaż naturystycznych. W Hiszpanii opalanie się nago, ogólnie przebywanie nago w miejscu publicznym, jest legalne. Innymi słowy, będąc na każdej plaży możemy być nago, z tym że po pierwsze zalecamy zdrowy rozsądek, a po drugie, prawo do nagiego opalania może być w danym miejscu ograniczone przez miejscowy samorząd. Na stronie hiszpańskiego Ministerstwa Zasobów Naturalnych jest katalog plaż z dokładnym ich opisem oraz charakterystyką. Jest również informacja czy plaża jest "nudista". Hiszpanie, oprócz setek kilometrów wybrzeża mają jeszcze dwa archipelagi wysp - Wyspy Kanaryjskie i Baleary. Na Kanarach najlepszą wyspą dla naturystów jest Fuerteventura, najgorszą zaś Teneryfa. Na Balearach naturystyczna wyspa to dzika Formentera. W przeglądzie plaż zastosowaliśmy typowy hiszpański podział na wybrzeża, zaczynając od granicy z Francją aż do Gibraltaru, później omówione zostały wyspy.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. NNS nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii ani nie utożsamia się z nimi. Przed napisaniem komentarza prosimy o zapoznanie się z regulaminem portalu.

Komentarze

Byłem w hotelu Lopesan Costa Meloners na Gran Canarii. Hotel super - SPA też z drobną uwagą: w SPA i saunach tylko w gaciach. Pralnia przepoconych kostiumów - taki regulamin hotelowy. Tragedia, mimo że na plaży obok hotelu pełny luz FKK. Nie polecam tego SPA bo za 37 euro pobyt w pralni nawet najpiekniejszej nie ma sensu.

Wykaz plaż naturystycznych w Hiszpanii znajduje się na stronie http://nudismo-naturismo.com/l_playas.htm .

W tym roku wakacje spędziliśmy na FORMENTERZE najmniejszej spośród wysp Balearów. Zafascynowani zdjęciami i opisami znalezionymi w sieci od kilku lat planowaliśmy tam pobyt... Na Formenterze niema wyznaczonych miejsc do nagiego plażowania, wszystkie plaże są C.O. jednak są miejsca, które naturyści upodobali sobie bardziej niż inne. Najdłuższa plaża wyspy to Platja Mitjorn, na której naturyzm jest widoczny prawie wszędzie. Na końcu wspomnianej plaży znajduje się zatoka "Calo des Mort", która jest szczególnie upodobana przez naturystów - (niestety my nie spotkaliśmy tam ani jednego). Na północy wyspy znajduje się cypel z dwiema plażami: po lewej Illetes, a po prawej Levant. Plaża Illetes robi wrażenie "ekskluzywnej" z drogimi jachtami w tle, turkusową wodą, leżakami itd. Tam naturystów też nie widać, natomiast plaża po prawej Levant to mekka naturystów, których jest większość na tej plaży. Między jedną a drugą plażą jest około 100-200m odległości. Na wschodzie wyspy w małej zatoce znajduje się plaża Cala Saona (jak z widokówki), na samej plaży nie widzieliśmy nikogo kto opalałby się nago, natomiast na przyległych do plaży skałach parę osób było. Na północnej stronie wyspy są jeszcze dwie plaże Es Pujols, która znajduje się przy centrum miasta o tej samej nazwie (nam ta najbardziej przypadła do gustu i raczej tekstylna) oraz niezurbanizowana ES Calo z licznymi zatoczkami i naturystami. Oczywiście topless jest obecny na każdej z wymienionych plaż i ten strój przeważa na całej wyspie:) Formentera w przeciwieństwie do Ibizy i Majorki jest "okupywana" przez Włochów, którzy stanowią tam 95% turystów w lipcu i sierpniu i być może dlatego nie było zbyt wielu naturystów. Zdecydowanie to wyspa na której można się całkowicie zresetować i odpocząć. My spędziliśmy tam 14 pełnych dni i byliśmy tam z Itaką. Zainteresowanym podeślę jakieś zdjęcia i informacje być może admin pozwoli zamieścić zdjęcia z naszego pobytu. (delta@va.pl) Na Formenterę z pewnością wrócimy, a w 2015r. planujemy wyjazd na Minorkę (ostatnia do zaliczenia wyspa Balearów)